מי לא זוכר את ימי הילדות היפים חסרי הדאגות שבהם אחת הבחירות ה"גורליות" ביותר שלנו הייתה לבחור לאיזה חוג ללכת? או יותר נכון, ההורים הם אלה שבחרו את החוג בשבילנו פעמים לפי דרישותינו ופעמים לא. הרשמת ילדים לחוג בגילאים הצעירים חשובה להתפתחותם ולביטחון העצמי שלהם. במסגרת החוג לומדים הילדים מיומנויות חדשות שתורמות לאינטליגנציה שלהם. אחד מבין החוגים הבולטים הקיימים היום הם חוגים לאמנויות לחימה.

כל הסיבות לרשום את הילד לחוג אמנות לחימה

הורים רבים חוששים לרשום את הילדים לחוגי קאראטה או קונגפו מפני שלפי תפיסתם חוגים אלה מעודדים את הילדים לאלימות. למעשה, ההיפך הוא הנכון. מדריכים לאומנויות לחימה מעודדים את התלמידים להשתמש נכונה בכלים שהם לומדים, לא לפעול מתוך כעס ולעולם לא לתקוף לשם התקיפה בלבד. מעבר לכך, אלה כמה סיבות טובות לרשום את הילד לקרב מגע, קונג פו או כל אמנות לחימה אחרת:

  • משפרים את הביטחון העצמי – ילדים רבים סובלים מחוסר ביטחון עצמי ובעיות השתלבות בחברה. בית הספר יכול להוות מכשולים רבים – חברתיים ולימודיים כאחד. כאשר הילד לומד אומנות לחימה כלשהי ורוכש מיומנויות של כוח מצד אחד ושליטה עצמית מצד שני, הוא הופך לבטוח יותר בעצמו.
  • לשים קץ לבריונות – ילדים לא מעטים סובלים מהצקות בבתי הספר. ילדים גדולים מהם מנצלים את כוחם כדי להשפיל ולהתעלל בילדים הקטנים מהם. אומנות לחימה מלמדת את הילד להגן על עצמו ו"להחזיק" לבריונים במידת הצורך.
  • ללמוד מיומנות חדשה – אומנות לחימה היא צורת למידה מהנה שבמסגרתה לומד הילד לשלוט בתנועותיו ולנצל אותן לצורך תקיפה או הגנה. כל מיומנות כזו תורמת להתפתחות המוח הצעיר.
  • לפגוש חברים חדשים – למידה במסגרת חוג היא הזדמנות טובה ליצור חברויות ולפגוש חברים חדשים מחוץ למסגרת הבית ספרית במהלך פעילות מהנה.

איזו אומנות לחימה לבחור?

כל אומנות לחימה מתמקדת בהיבט אחר. קרב מגע נועד להגנה בפועל, ואילו בקונגפו יש גם אלמנטים אומנותיים. חשוב לבחון את חוגים לאמנויות לחימה מקרוב ולהשתתף בשיעורים חינמיים (השיעור הראשון ניתן בדרך כלל בחינם). כך הילד יוכל ללמוד קצת יותר על כל אומנות לחימה ולבחור את החוג שמעניין אותו יותר מכול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here