סטיבן סיגל הוא אחד מכוכבי סרטי אומנויות הלחימה הגדולים בכל הזמנים. בסדרת הריאליטי החדשה בכיכובו "סטיבן סיגל: איש חוק" הצופים יכולים לעקוב אחר מעללליו כסגן שריף במילואים בעיירה ג'פרסון פריש במדינת לואיזיאנה שם הוא מתגורר חלק מהשנה. סטיבן סיגל סיים לפני עשרים שנה את האקדמיה להסמכת שוטרים ונחשב כיום כשוטר מין המניין עם תג, נשק וכל הסמכויות הנילוות. בסדרת הריאליטי ניתן לצפות בסטיבן סיגל במשמרות, מעצרים, מירדפים, אימון שוטרים בטכניקות אומנויות לחימה ובחיי היום יום שלו בעיירה הקטנה וכמובן את הפליאה של העצורים כאשר רואים מי עוצר אותם. סדרת הריאליטי "איש חוק" שהיא כבר בעונתה שלישית, החזירה את סטיבן סיגל לאור הזרקורים לאחר שנים שבהם יצר ושיחק בסרטים שלא הצליחו בקולנוע וחלקם אפילו יצאו ישר ל DVD. לצפייה בפרקי הסדרה, סרטונים, ועוד תכנים של Steven Seagal: Lawman.

סטיבן סיגל: רקע כלליסטיבן פרדריק סיגל נולד ב 10 לאפריל 1952 לאם ממוצא אירי קתולי ואב ממוצא יהודי. את תחילת דרכו בעולם אומנויות הלחימה החל בגיל 7 בערך ולאחר מכן נסע ללמוד אומנויות לחימה ביפן מהמאסטרים עצמם כשהיה בן 17.

הוא התאמן בקראטה, קנג'וטסו, ג'ודו, קאלי וקנדו וכן התעניין בקליגרפיה יפנית ורפואה סינית. בשנת 1974 החל להתאמן באייקידו בהומבו דוג'ו (אולם האימונים המרכזי) של מוריהיי אואשיבה, מייסד האייקידו, באוסקה. בשנת 1975 נישא למיאקו פוג'יטני, מורה לאייקידו של בדוג'ו המשפחתי בשם טנשין שם גם החל לאמן ובכך נהיה המערבי הראשון והיחיד בזמנו שעשה זאת בעולם האייקידו.

בשנת 1982 חזר סטיבן סיגל לארה"ב ופתח בקליפורניה את טן שין דוג'ו. אחד מתלמידיו היה מייקל אוביץ, אחד מסוכני השחקנים הגדולים והחזקים ביותר בהוליווד באותם ימים ובעזרתו סטיבן סיגל ניפתח לעולם הקולנוע והבידור, בתחילה כיועץ פעלולים לסצנות לחימה ולאחר מכן כשחקן ראשי בסרטו הראשון בשנת 1987 בשם "ניקו" (באירופה וישראל) או "מעל החוק" (בארה"ב ושאר העולם). סצנת הפתיחה של סרטו הראשון מבוססת על חייו עם שינויים קלים בכדי להתאים לתסריט אבל ניתן לראות תמונות משפחתיות והדגמת אייקידו קצרה.

ועוד אחת לסיום. הופעתו הראשונה של סטיבן סיגל בטלוויזיה בתוכנית האירוח של מרב גריפין. זו בעצם היית הפעם הראשונה שבה הציבור הרחב האמריקני נחשף לאומנות הלחימה אייקידו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here