כולנו מכירים את לוחמי הקרטה, המתאגרפים, הג'ודוקה ואנשי הקונג פו. כל אחת מהשיטות הללו היא אומנות לחימה בפני עצמה שמאחוריה עומדים כללים מסוימים, שיטות וטכניקות ובעיקר אידיאולוגיה. כיצד ניתן לבחור אמנות לחימה שתתאים לנו ותשפר את אורח חיינו? ראשית נשאל את עצמינו מה המטרה שאנו רוצים להשיג באימון. אמנויות הלחימה מתחלקות לשני סוגים עיקריים:

  • האמנויות הקשות שכוללות אגרוף תאילנדי, קרטה וטאיקוונדו.
  • אמנויות רכות שכוללות אייקידו, ג'ודו, טאי צ'י ועוד.

כל שיטת לחימה דורשת אימונים בסדר גודל שונה וככל שמדובר על אמנות לחימה קשה יותר כך גם האימונים יהיו מורכבים ופיזיים יותר. שימוש בבעיטות, אגרופים ובלימות מאפיין את אמנויות המלחמה הקשות והמאסיביות. אמנויות מלחמה קלות יותר מאופיינות בתנועה איטית ושמות דגש על נשימה נכונה, יציבה ועוד.

אז מה כדאי לנו לבחור?

אם אתם מעוניינים לפתח את הסיבולת שלכם ואת הכושר הגופני אז מומלץ לפנות לדרך של אמנות לחימה קשה. אימונים אלו בוודאי יסייעו לכם בפיתוח של הכושר הגופני ובחיזוק השרירים והלב. בנוסף לחימה קשה היא גם נחשבת מעשית יותר ומתאימה להגנה נטו ושמירה על עצמינו מפני תקיפה ברחוב או בבית.

כמובן שכל תורת לחימה יש לה את היתרונות שלה וניתן להצטרף לכל חוג בנושא ולנסות למשך תקופה מסוימת. אמנויות לחימה רכות ישפרו את הריכוז, היציבה ויתרמו לרגיעה כללית ובטחון עצמי. כל שיטה היא יעילה אך רק התלמיד יוכל להחליט אם השיטה מתאימה לו. בכל מקרה לא מומלץ להישאר במקום שאתם חשים שאינו מתאים לכם מבחינה פיזית  או מנטלית.

מה הרמה שלי?

כל אחד מתחיל במקום כל שהוא. אפילו הלוחמים הגדולים ביותר היו פעם מתחילים. ולכן יש להתקדם בסבלנות ולצבור עוד ועוד ידע וניסיון. ככל שתתמידו יותר ותשקיעו בלמידה כך תתקדמו מהר יותר. אפשר להתחיל בכל גיל ואפילו מומלץ להצטרף לחוג אמנויות לחימה זה או אחר. זה עשוי לשפר לכם את הביטחון העצמי, את כושר הריכוז וגם על הדרך לסייע לכם בשעת הצורך אם תתקלו בבעיה כל שהיא בדרך הביתה או במהלך היום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here