אנשים רבים מחפשים דרך להרחיב את השכלתם באמנויות הלחימה ולמצוא את אמנות הלחימה המתאימה להם ביותר. רבים מהם מבינים שבימינו חשוב לדעת להגן על עצמנו, בייחוד כשאנו חיים במדינה המוקפת באויבים או באזרחים בעלי עבר פלילי המבקשים להרע לנו. כאשר מחפשים אמנויות לחימה, רבים בוחנים אמנויות שונות כמו אייקידו או קפוארה. אך אם יש אמנות שכובשת את כולנו, הלוא היא קרב מגע.

גאווה ישראלית

קרב מגע מדבר אל ישראלים רבים מהסיבה הפשוטה ששיטת הלחימה הזו פותחה בארץ. השיטה פותחה בצה"ל ושימשה כדרך הגנה פנים מול פנים. היום נהוגה השיטה הזו בכל רחבי העולם. אם אתם מחפשים דרך טובה לשלב את ילדכם בחוג מעניין ומרתק, אלה כמה יתרונות לקרב מגע אשר קנה לעצמו שם כאמנות לחימה ייחודית:

  • תנועות טבעיות – התנועות של הקרב מגע מבוססות על התנועות הטבעיות של הגוף. תנועות אלה מותאמות להגנה מפני תוקפים. מדובר בתנועות טבעיות עד כדי כך שגם אדם מהשורה יכול לגבור על תוקף אימתני באמצעות טכניקות פשוטות.
  • ביטחון עצמי – קרב מגע פותח בפני רבים את הסוד שבשימוש נכון בעזרת הגוף, וכך הוא מגביר את הביטחון העצמי גם בקרב ילדים בישנים או כאלה שנחשבים "ילדי כאפות". כאשר הילד הולך לחוג קרב מגע, הוא לומד להשתמש בכוח שלו במידה. הוא לומד גם להגן על עצמו, אך מבלי לתקוף אחרים.
  • אמנות לחימה פרקטית – אמנויות לחימה לא מעטות נועדו לא רק כאמצעי הגנה, אלא גם כאמצעי תצוגה, ולכן הן כוללות גם תנועות לשם ההופעה בלבד. קרב מגע, לעומת זאת, הוא אמנות לחימה פרקטית שמטרתה להגן על האדם מפני תוקפים.

אמנות שמתאימה לכולם

אמנם דיברנו כאן על חוג קרב מגע שמתאים לילדים, אך למעשה אמנות לחימה זו מתאימה לכל אחד – מבוגרים, קשישים, אנשים מלאים או רזים. באמצעות טכניקות לחימה פשוטות ניתן להגביר את הביטחון העצמי ולרכוש ידע המסייע להתמודד עם מצבים בלתי נעימים ברחוב. אך מעבר לכך, חשוב לזכור כי קרב מגע הוא ספורט לכל דבר, וככזה חשוב לשמור על כושר ולהתאמן עד כמה שניתן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here