אמנויות לחימה רבות שמות דגש על הקניית ביטחון עצמי למתאמן. ישנה חשיבות גדולה לתחושות הערך והביטחון העצמי אשר עשויה לתרום לביצוע טוב יותר של התרגילים, פיתוח מחשבתי וריכוז רב יותר. מדובר על תכונה נרכשת שניתן ללמוד במהלך האימונים, וכל אחד מסוגל ללמוד אותה.  עמידה באתגרים פיזיים היא ללא ספק דרך מצוינת לבניה של מוטיבציה וביטחון. במתאמן מקבל על עצמו משימות שונות ומבצע אותן על הצד הטוב ביותר.

אמנם לא תמיד מדובר בהצלחה, ופעמים רבות המתאמן נכשל במשימה שהוצבה לפניו, אך אין זה אומר שהוא באמת נכשל במשימה שכן הכישלון הינו שיעור חשוב מאוד לחיים וגם לו יש חלק בבנייה של הביטחון.

מה עוד ניתן להרוויח מאימון

אמנויות לחימה מאפשרת ללמוד להירגע ולהתרכז במה שחשוב באותו הרגע. מדובר על הרבה יותר מלימוד של התגוננות וניתן להשתמש בטכניקות השונות גם במקומות רבים אחרים בחיים:

  • תלמידים אשר לומדים אמנות לחימה כל שהיא יכולים להיות מרוכזים יותר במהלך הלימודים בבית הספר. אין ספק שקל יותר לגשת למבחן כאשר קימת טכניקה להירגע ולהתרכז.
  • גם אנשים אשר סובלים מחוסר ריכוז במהלך העבודה יוכלו למצוא את היתרונות שבתורת לחימה ולנהל סדר יום מאורגן יותר.
  • מצבי לחץ בבית יכולים להשתפר מאוד ולהפוך לפתירים כאשר ישנם דרכים קלות על מנת להרגיע את החששות והפחדים.
  • גם אתגרים פשוטים לכאורה במהלך היומיום עשויים להיות קלים מאוד ואפילו פקק תנועה עשוי להפוך להזדמנות למדיטציה.

מה אנו לומדים על עצמינו

ניצחונות תמיד היו דבר שכיף וקל לקבל אותו אך ישנם יתרונות לא מבוטלים גם בהפסדים. עצם ההבנה שאנו לא בלתי מנוצחים ושכוחנו מוגבל הוא הכרה במציאות. עובדה זו תורמת להכרה של מגבלות הגוף האנושי.

השליטה המוחלטת בגוף מביאה אותנו לפעול בצורה נינוחה יותר ולקבל את עצמינו כמו שאנחנו ללא סייגים או גבולות. סוף מעשה במחשבה תחילה ולכן השליטה על המחשבות שלנו תביא בסופו של דבר לפעולות בעלות ערך רב יותר ולהפיכת החיים לרגועים ושלווים יותר. שנת הלילה תהפוך לנכונה יותר והתחושה הכללית תשתפר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here