בתחילתה של שנת הלימודים, מתחילים ההורים לרשום את ילדיהם לחוגים השונים. בין המועדפים שבהם נמצא חוג אמנות הלחימה המבוקש, שסחף אחריו ילדים וילדות המבקשים ללמוד טכניקות הגנה ולהעצים את עצמם במנות של ביטחון עצמי, שליטה ומיקוד, ריכוז וכאפשרות תקינה לשחרור ופורקן דחפים ומתחים. מלבד זאת, אמנות הלחימה מהווה מסגרת אימונים המשפרת את תנועתו של הילד, משפרת את המשמעת העצמית שלו ומחזקת את גופו וחוסנו. אמנויות לחימה התפתחו מאמנויות לחימה עתיקות. וכיום, השוק מציע מגוון חוגי אמנות לחימה רבים. כיצד מתחילים לבחור את החוג המתאים ביותר לילדכם לנוכח האפשרויות הרבות? אנחנו כאן לסדר לכם את הבלגן.

קראטה (יד ריקה)

הספורט האלגנטי מיועד ללמידת התגוננות ללא כלי נשק, תוך שימוש בנשק האדם הטבעי והזמין לו ביותר – גופו. ענף הקארטה דוגל ביחסי כבוד לזולת ומתאפיין בשימוש בבעיטות ובאגרופים במגע חלקי. האימונים מתחלקים לאימוני בסיס, קאטות ולקרבות, בהן התלמיד יתרגל את יסודות הטכניקה, תנוחות עמידה נכונות ואת הקאטות, סדרת תנועות קבועות המתבצעות אל מול ליריבים דמיוניים. בשלב הקרבות, יחל התלמיד להתמודד פנים אל פנים מול תלמידים אחרים בקרבי אגרופים ובעיטות חלקיים.

  • הקראטה מתאים לבנות ולבנים מגילאי שש ומעלה ויתרום לשיפור המשמעת, הביטחון העצמי, ערכי הכבוד וכן ישפר בעיות ריכוז וקשיי קואורדינציה.

ג'ודו (דרך רכה)

אמנות הלחימה המודרנית נוסדה ביפן ונהפכה לענף ספורט תחרותי-אולימפי. הספורט מתאפיין בקרבות שמטרתם היא להטיל את היריב אל הקרקע כדי להכניעו. אימוני הג'ודו תורמים לחיזוק הגוף, להקניית יכולות התמודדות והגנה, לחיזוק הביטחון העצמי. באימונים נלמדות טכניקות תפיסה, הטלה וריתוק במטרה לנצח בקרבות התחרותיים.

  • מומלץ לבנות ולבנים מגילאי חמש ומעלה, ובייחוד לילדים נמרצים ובעלי אופי תחרותי.

ג'ו ג'יטסו

זהו שמן הכולל של מגוון אמנויות לחימה סמוראיות מהן פותחו אמנויות לחימה מודרניות יותר, דוגמת הג'ודו. ענף האימון מתאפיין בשימוש בבעיטות, באגרופים ובהטלות על הקרקע. האימון יתרום להתמודדות עם יריבים ולחיזוק הכושר הגופני.

  • מתאים לבנות ולבנים מגילאי שבע ומעלה

קפוארה

אמנות הלחימה שנוצרה על ידי עבדים אפריקנים בברזיל מתאפיינת בתנועות מחול וריקוד מלווים בשירה ובנגינה. ענף הקפוארה מתאפיין בריקוד מלחמה הנערך בקבוצות או בזוגות תוך תזמון ותיאום וללא מגע. יתרום לשיפור הגמישות, הקואורדינציה ולמיומנות הכושר הגופני.

  • מתאים לבנים ולבנות מגילאי שבע ומעלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here