בשבועות האחרונים החלו דיילות ודיילים בחברת התעופה של הונג קונג להשתתף בשיעורי אומנויות לחימה מטעם החברה בכדי להתמודד טוב יותר עם נוסעים שיכורים ו/או אלימים, במיוחד כאשר בחודשי הקיץ מקרי האלימות מצד הנוסעים עולים לממוצע של שלושה מדי שבוע. אומנות הלחימה שנילמדת הינה ווינג צ'אן קונג פו המותאמת לאזורים וחללים צרים. ווינג צ'אן קונג פו היא אמנות לחימה סינית שפותחה במאה ה 17 בכדי להכשיר את נזירי מנזר שאולין ואחרים בשיטת לחימה שאינה דורשת זמן לימוד רב, אלא שיטה שמשתמשת בטכניקות חדות, קצרות, ואפקטיביות למקרי אלימות שונים.

השיטה עברה במשך הדורות לאזורים שונים בסין ולוייטנאם השכנה כך שקיום יש זרמים שונים לאמנות לחימה זו. הזרם הפופולרי ביותר הוא הווינג צ'אן קונג פו ההונג קונגי שהדמויות הבולטות משיטה זו היו מאסטר סיפו יפ קאי מן מורהו הישיר של ברוס לי האגדי שהתבסס רבות על השיטה שלמד כאשר פיתח את הג'יט קון דו שלו בשנות ה 60 וה 70. כמו כן אמנות לחימה זו דוגלת בגישה שבה התנועות צריכות להיות רכות ולא קשות בכדי להרגיש טוב יותר את התנועה שהיריב יבחר בה להתקפתו.

בדיווח מצוטטת אווה צ'ן מנכ"לית חברת התעופה שהודות לאימונים שעברו צוות האוויר דיילת הצליחה לא מזמן להרים ולפנות נוסע שלא הרגיש בטוב למרות שהוא שקל הרבה יותר ממנה. הדיילת לומפי טאנג מספרת כמה היא אוהבת את האימונים ואת הרגשת הביטחון העצמי שהתגברה אצלה יחד עם המודעות שהיא יכולה להגן על עצמה ועל אחרים עם הכישורים שהיא למדה באימוני אומנויות לחימה בווינג צ'אן שלדבריה היו פשוטים ואפקטיבים מאוד. "אי אפשר לדעת מה יקרה במהלך הטיסה" אמרה הדיילת "…וכמו שאנחנו מתכוננים לגרוע מכל מבחינת בטיחות הטיסה כך גם התחלנו להתאמן על הגרוע מכל מבחינת הגנה עצמית". מאמנת הווינג צ'אן קת'רין צ'יונג אמרה שהשיטה היא אידיאלית לצוותי אוויר מכוון שהטכניקות פותחו לשימוש בחללים צרים שבהם אין מקום לבעיטות לטווח ארוך או גבוה או לפעילות ידיים גדולה אלא במיוחד לטכניקות קצרות וחזקות כבלימה או התקפה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here