אומנויות לחימה בישראל הינם תחום יחסית מאוד מפותח עם מגוון רחב מאוד של שיטות וסיגנונות מכל העולם ומישראל עצמה. חוגי אומנויות לחימה החלו למעשה לפני קום המדינה עם קורסים בחסות ההגנה והפלמ"ח שלימדו קפא"פ (קרב פנים אל פנים) ששילב כמה טכניקות מאיגרוף, ג'ודו, ג'וג'יטסו ולחימה עם סכינים ומקלות. לאחר קום המדינה הקפא"פ התפתח לקרב מגע שבו מתאמן צה"ל כיום. הסקרנות של חלק מאותם תלמידים ראשונים לעוד ידע באומנויות לחימה גרם להם לנדוד לחו"ל, בעיקר מהמזרח הרחוק ולאירופה, שם למדו אומנויות לחימה שונות מהמקור וחלקם אף היו הזרים הראשונים שאי פעם הורשו ללמוד אומנות לחימה מסויימת היישר מהמאסטרים. בשנות ה 60 וה 70 חזרו אותם תלמידים סקרנים לארץ כבעלי חגורות שחורות ודאנים לארץ ופתחו דוג'ואים לפי השיטה שלמדו מארץ המוצא.

מועדוני ג'ודו, קרטה, קונג-פו, ג'וג'יטסו ואפילו נינג'יטסו שהיה סגור לגמרי לזרים ביפן החלו לצוץ במתנ"סים, מקלטים, ואולמות ספורט ברחבי הארץ. כיום ניתן למצוא מאות שיטות אומנויות לחימה שנילמדות בחוגים וקורסים שונים ממדריכים ומורים עם עשרות שנות ניסיון וחלקם בעלי שם עולמי. חוגי אומנויות לחימה מתאימים לכל הגילאים, מילדים בני 5 ועד למבוגרים. האימון באומנויות

לחימה מקנה למתאמן מלבד יכולות הגנה עצמית גם שליטה עצמית, כבוד עצמי והדדי, משמעת, זריזות וגמישות, כושר וחוזק פיזי ונפשי. כמו כן אומנויות לחימה מלמדות את המתאמן על הפסד וניצחון ועל איך להתמודד איתם. לפניכם האתרים המומלצים ביותר לדעתנו שמציגים חוגי אומנויות לחימה שונים בכל הארץ עם הסבר ודרכי יצירת קשר עם המורים והמדריכים.

  • חוגל – אומנויות לחימה: אומנויות לחימה המחולקים לפי שיטות וסגנונות. ניתן למיין את תוצאות החיפוש לפי אזורים וערים בארץ, גילאים, אם החוג יכול להתאים או לא, והאם יש קופון או מבצע דרך האתר. כל חוג אומנויות לחימה מקבל גם דף משלו ובו הפירוט המלא אודות החוג והשיטה הנילמדת, ימים וזמני האימונים, מידע אודות מורה אומנויות הלחימה עם מספר טלפון ואימייל.
  • חוג – אומנויות לחימה: סידור וחיפוש שדומים לאתר חוגל. גם כאן כל חוג אומנויות לחימה מקבל דף משלו עם כל הפרטים הרלוונטים וגלרית תמונות, אך בחוג אפשר גם לצרף סרטון וידאו וגם מופיעים אייקונים שימושיים על האם החוג מתאים לבנים ובנות, בעלי מוגבלויות, אם יש חניה במקום, נגישות לנכים ומידע שימושי נוסף.
  • וואלה חוגים: מדור החוגים של האתר מספר 1 בארץ. די מפתיע שאתר כמו וואלה עם כל התיחכום שלו והידע שלו בהתנהגות גולשים החליט להציג חוגי אומנויות לחימה יחד עם חוגי ספורט ותנועה אחרים כגון חוגי כדורגל, מחול, וכו'. חוגי אומנויות הלחימה המוצגים בדף הראשי של המדור דיי מצומצמים ורק בלחיצה עליהם ניתן לקרוא עליהם פרטים נוספים. אין כאן גלריות תמונות או סרטונים אך יש טופס צור קשר ואפילו טופס שבו ניתן לבקש מהמורה עצמו לצור איתך קשר טלפוני בחינם וגם מפת הגעה.
  • דפי זהב – אומנויות לחימה: לפי דעתי כל חוג אומנויות לחימה בארץ מופיע פה בנוסף לכל מי שמתעסק בתחום כגון חנויות לציוד, התאחדויות מועדונים שונים, סדנאות וקורסים. רק באלו שמופיעים בתחילת הרשימה ניתן לקרוא בפירוט על כל חוג או שירות, מספרי טלפון והתקשות אחרות, קישורים לאתרים ואימייל, שעות פתיחה ואימונים ועוד. אין כאן תמונות או סרטונים, הכל מתומצת וישיר.
  • חגורה שחורה – אומנויות לחימה: האתר היחיד בארץ שמאפשר לכל מורה או מדריך אומנויות לחימה שיש לו חוג או סדנא להקים בעצמו בכמה שלבים פשוטים אתר אינטרנט משלו. כל אתר מעוצב ועםמערכת ניהול תוכן שמאפשרת עידכון עצמאי של התכנים באתר שכוללים כיתוב, תמונות, לוח שעות האימונים, גלריות תמונות וסרטים, מאמרים, טופס צור קשר ועוד ועוד. אתר מקצועי ואפקטיבי לכל מורה אומנויות לחימה שרוצה להתבלט באינטרנט ולהציג את החוג שלו בפני הגולשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here